İsmini Hint okyanusundaki bir deniz kuÅŸundan alan Savarona yatı, Emily Roebling Cadwallader tarafından Almanya’nın Hamburg ÅŸehrinde, Blohm und Woss tersanesine Gibbs ve Cox dizaynı olarak sipariÅŸ edilmiÅŸtir. Yapımına 29 Temmuz 1930 tarihinde baÅŸlanan yat, 28 Mart 1931 tarihinde denize indirilmiÅŸtir. Yat, döneminin en büyük özel yatı olup, dünya’nın dört bir yanından getirilmiÅŸ özel ve tarihi eÅŸyalarla zenginleÅŸtirilmiÅŸtir. Savarona, denize indikten sonra Atlantik’te, Akdeniz’de ve Kuzey Afrika sularında dolaÅŸtı.
Atatürk, denize olan büyük sevgisi nedeniyle İstanbul’da bulunduÄŸu yaz aylarında özellikle Moda Koyu’nda yapılan yelken ve kürek yarışlarını Acar Motoru ve ErtuÄŸrul Yatı’ndan izlemekten de büyük bir zevk alırdı. 1 Temmuz’da Denizcilik ve Kabotaj Bayramı nedeniyle Moda Koyu’nda yapılan deniz ÅŸenlikleri baÅŸta olmak üzere önemli yarış günlerinde Acar Motoru ve ErtuÄŸrul Yatı, Atatürk’ün yarışları en iyi biçimde izleyebileceÄŸi yere gelirdi.
Savarona'ya, 24 Mart 1938 tarihinde Türk Bayrağı çekilerek, satın almak için gelen heyet üyelerine teslim edilmiÅŸtir. 22.05.1938 tarihinde Gemi Süvarisi Sait Özege ve 45 kiÅŸilik personeli ile İstanbul'a hareket etti. Atatürk’ün hasta olduÄŸu sırada 01 Haziran 1938 ÇarÅŸamba günü saat 6.30'da Florya önlerinde demirleyen Savarona, aynı gün saat 12.30'da hareket ederek 13.45'de Dolmabahçe Sarayı'nın önünde demirlemiÅŸtir.